شاید برای شما جالب باشد که بدانید طبق گزارشی از مجله اکونومیست در سال ۲۰۱۴ سایت دیجی کالا با سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری در رتبه نخست سایت های ایرانی قرار دارد.
چند روز پیش خبری در وبنا منتشر شد که سرو صدای زیادی در دنیای مجازی به پا کرد. در این خبر اشاره ای به صحبت های یکی از بنیان گذاران سایت دیجی کالا شده بود. وی اظهار داشته در حال حاضر روزانه حدود ۲۰۰۰ سفارش با میانگین ۶۰۰ هزار تومان داریم. با یک حساب سر انگشتی به درآمدیمعادل یک میلیارد و دویست میلیون در روز می رسیم که حیرت انگیز است.
سایت دیجی کالا از سال ۸۵ شروع به کار کرده و در ابتدا تنها ۵ نفر پرسنل داشته این در حالی است که مدیران آن می گویند قصد دارند تا پایان امسال پرسنل خود را به ۷۰۰ تن برسانند.
ایده اولیه ایجاد این سایت مربوط به سعید و حمید محمدی است که پیش تر در کار عکاسی دیجیتال بودند. آن ها اقدام به خرید یک دوربین دیجیتال می کنند اما پس از چند روز متوجه می شوند که لنز دوربین دست دوم و تعمیری است. از این جا ایده ایجاد سایت در ذهن این دونفر جرقه می زند تا این که در سال ۸۵ موفق به راه اندازی آن می شوند.
یکی از دلائل موفقیت این سایت نسبت به رقبای آن به اشتراک گذاری نظرات کاربران و مقایسه کالاهاست. البته این دو تنها نیستند بلکه مجموعه ای از امتیازات و پشتکار و البته بازار غیر قابل اعتماد امروز سبب شده این سایت جایگاه ویژه ای در ذهن کاربران ایرانی باز کند.