کسب درآمد از شبکه های اجتماعی
پر رنگ شدن وجهه تجاری شبکه های اجتماعی به همین آمار محدود نمی شود؛ مطالعه جدیدی که با پشتیبانی فیس بوک انجام شده آمار خیره کننده دیگری را به رخ می کشد و نشان می دهد که فیس بوک ۲۲۷ میلیارد دلار به چرخه اقتصاد جهانی پول وارد کرده و ۴٫۵ میلیون فرصت شغلی جدید به وجود آورده است.
بنابراین نگاه به شبکه های اجتماعی به عنوان فرصتی تازه برای رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی آن هم بدون نیاز به سرمایه قابل توجه گرچه یک نگاه مدرن و منطبق با روند جهانی است اما از آسیب های این نوع تجارت هم نمی شود غافل بود؛ تجربه واریز پول و عدم دریافت محصول یا دریافت محصولی متفاوت با آنچه به ما نمایش داده شده، تجربه بعیدی نیست.
جذب مشتری کسب و کار
در بسیاری از موارد ما از طریق شبکه های دوستی خودمان وارد یک فروشگاه اجتماعی می شویم؛ مثلا با هدایت یک دوست به صفحه ای هدایت شده یا عضو گروهی در پیام رسان های موبایلی می شویم و با اعتبار دوستان خودمان به آن فروشگاه اعتماد و اقدام به خرید می کنیم اما باید بدانیم که ورود به حریم شخصی و آگاهی از ارتباطات افراد، یک ترفند این فروشگاه ها برای جذب مشتری است.