همواره از دست دادن یک کارمند هزینه زیادی به شرکت تحمیل می کند. طبق آمار و ارقام از دست دادن یک کارمند ۲۵ تا ۲۵۰ درصد درامد سالنه آن کارمند برای شرکت زیان به بار می آورد. بنابراین مدیران همیشه باید اطمینان داشته باشند که کارمندان آن ها مولد، خوشحال و راضی هستند.
چنانچه یکی از موارد زیر را د رکارمندان خود مشاهده کردید بدانید که یکچیزی غلط است و سریع به رفع مشکل اقدام کنید. در واقع این موارد زنگ خطری برای شما به حساب می آید که کارمندتان راضی نیست.
۱- کارمندی که همیشه دیر می آید یا بیش از ضرورت به بهانه های مختلف مرخصی می گیرد.
۲- کارمندتان استراحت های طولانی و غیر معمول در بین کار دارد.
۳- کیفیت کار کارمندتان پایین آمده.
۴- از دیگران فاصله می گیرد و تمایلی برای تعامل با بقیه ندارد.
چنانچه یکی از موارد بالا را در کارمند خود دیدید، سعی کنید با او رودرو صحبت کنید و از مشکلش سردرآورید. ممکن است مشکل شخصی مثل مرگ عزیزی یا چیز دیگری باشد. چنانچه از کار خود ناراضی است به او فرصت دهید روی پروژه دیگری که تمایل دارد، کار کند.
برای آنکه در ارتباط با کارمندان با مشکل مواجه نشوید، چند نکته را باید مد نظر داشته باشید. اولا آینده کاری آن ها را برایشان توضیح دهید تا بدانند که جای پیشرفت دارند. دوما به ساعات کاری مقید باشید و به کارمندان اجازه دهید به بقیه امور زندگی خود نیز بپردازند. سوما وقتی کارمندتان کار فوق العاده ای انجام می دهد او را تشویق کنید. چهارما به نظرات و انتقادات گوش کنید.