فروش، هم هنر است و هم علم. فروش، روند و روش کاری خاصی دارد. این روند کاری شامل هفت مرحله است، مثل شماره گیری هفت رقم برای برقراری تماس از طریق تلفن.
مراحل فروش عبارتند از
۱- مشتری یابی
۲- ایجاد اعتماد و رابطه دوستانه
۳- تعیین نیاز های مشتری
۴- معرفی تولید یا خدماتتان
۵- پاسخ دهی به ایرادات
۶- تمام کردن معامله
اگر می خواهید دائما فروش داشته باشید، باید هریک از این مراحل را به ترتیب دنبال کنید.
هر شرکت برای بقا و توسعه باید دارای یک یا چند فرد باشد که کاملا در فروش محصولات تخصص داشته باشند. آن ها باید هر روز و به طور تمام وقت در افزایش فروش مشارکت کنند. ممکن است شما از بهترین تولید یا خدمات در دنیا برخوردار باشید، اما اگر فردی را در بازار نداشته باشید که جسورانه به کار فروش مشغول باشد، با ورشکستگی روبرو خواهید شد.
برگرفته از کتاب مدیریت بحران- برایان تریسی