حیرت انگیز است که بسیاری از شرکت ها با وجود داشتن مجموعه ای عظیم از مشتریانی که در مراحل مختلفی از خرید قرار دارند، دچار ورشکستگی می شوند. مشکل شرکت های فوق این است که مشتریانشان هنوز نتوانسته اند مرحله نهایی یعنی بستن قرارداد و انجام خرید را پشت سر بگذرانند. راه دستیابی به سلامت شغلی، توانایی شما در یکسره کردن معامله و واداشتن مشتریان به تصمیم گیری و اقدام بر اساس پیشنهاد شما، امضای سفارش و پرداخت پول است.
وقتی خودتان را در وسط یک بحران مالی می بینید، وقتی سطح وضعیت مالی تان به طور خطرناکی پایین می آید و ورشکستگی تهدیدتان می کند، تنها راه حل بلند مدت، افزایش فروش و درامدها در اسرع وقت است.
شاید این راه حل در ابتدا بسیار سطحی به نظر برسد ولی درواقع راه حل واقعی همین است. شما باید همه تمرکزتان را روی پیداکردن راهی بگذارید که از طریق آن می توانید فروش خود را بیشتر کنید.
زمانی که IBM در اوایل ۱۹۹۰ دچار گرفتاری مالی شد، از بین مهندسینش، چند هزار نفر را انتخاب کرد، برای آن ها دوره های فشرده آموزش فروش گذاشت و سپس آن ها را باکیف دستی به خیابان فرستاد تا به سراغ مشتریان بروند. ظرف یک سال شرکت از این رو به آن رو شد.
برگرفته از کتاب مدیریت بحران- برایان تریسی