اسرار موفقیت در فروش ( قسمت دوم )
در پست قبل در مورد اسرار موفقیت در فروش صحبت کردیم و امروز قصد داریم بخش دوم این اسرار رو تقدیم شما عزیزان کنیم . امیدواریم شما هم موفقیت بزرگی در کسب و کار خود رقم بزنید . مقاله ی اول اینجا کلیک کنید ( اسرار موفقیت در فروش )
اسرار موفقیت در فروش (قسمت ۲)
ارتباط دوستانه! بله ! ارتباط دوستانه یکی از مهم ترین مراحلی است که باعث میشود فروش صورت گیرد.زیرا تعیین کننده رابطه بین شما و مشتری است.در واقع شما به عنوان فروشنده اگر از کسی خوشتان نیاید محال است بتوانید به او چیزی بفروشید.
در فروش فقط سعی کنید به مشتری این را انتقال دهید که خرید این کالا چرا برایش مناسب و سودمند است؟ چه منافعی برای او دارد؟ هر تبلیغ و تمچیدی از کالایتان , در ذهن مشتری اغراق آمیز و غیر واقعی است و ممکن است او را در خرید مردد کند. اجازه دهید مشتری کالایتان را تست کند , به او بگویید که ممکن است در زمان دیگری نتواند این کالا رابخرد! این نکته ها , تردید مشتری را در خرید از بین می برد.
قبل از فروش تمرین کنید که چه چیزهایی باید به مشتری ها بگویید و گفته هایتان را بسنجید.زیرا در آن لحظه نمیتوانید سنجیده کارآمد صحبت کنید.استرس نداشته باشد و این را به خریدار منتقل نکیند.آرام و سرزنده باشید.این انرژی شما به مشتری هم انتقال پیدا می کند. ببینید مشتریان دنبال قیمت ارزان نیستند بلکه دنبال قیمت منطقی هستند.یعنی میزان کیفیت کالا به میزان قیمت بی ارزد.پس شما برای نشان دادن کیفیت کالایتان باید اطلاعات زیادی راجع به محصولتان داشته باشد.البته نه اطلاعات کذب و غیر واقعی.شما علاوه بر توضیح این اطلاعات برای مشتری تمام و کمال, می توانید بروشور هایی تهیه کنید و آن را به مشتری ارائه دهید.
زودتر از موعد , حرف از قیمت محصولتان نزنید, قیمت منطقی برای محصولاتتان قرار دهید که همه قشر افراد بتوانند آن را خریداری کنند! اگر قیمتتان از زقبایتان بالاتر است طوری افتخار کنید که کیفیتش هم با رقبایتان فرق دارد و به مشتری بگویید که قطعا از قیمت رقبا هم با خبر هستید ولی کیفیت کالای شما بالاتر است و راهی برای ارزانتر فروختن ندارید و این ارزانترین قیمت برای کیفیت کالای شماست.
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر مشتری قیمت محصول را از شما پرسید یعنی میخواهد با کوتاهترین مکالمه و جواب , فروش را کنسل کنند! شما از جواب دادن در مورد قیمت طفره بروید و بگویید حالا شما بپسندید, با قیمتش کنار می آییم و یا دوباره شروع به دادن اطلاعات در مورد قیمت کنید و حد المکان از دادن قیمت طفره بروید.لبخند بزنید, سرزنده باشید, مشتری را مقدم بدانید.