چگونه مشتری را علاقه مند به خرید ۱۰۰% کنیم؟
شاید بارها پیش آمده که دیده باشید شرکت ها و مغازه ها با بارهای یکسان ولی فروش متفاوت دارند.اماچرا؟ چطور میشود که مشتری ترجیح می دهد به جای خرید از یک شرکتی, به شرکت دیگررود؟ اگر یکسان بودن کیفیت و قیمت را در نظر بگیریم , موردی دیگری باقی می ماند که مربوط به فروشنده ها می شود و آن هم آن است که آنها فن فروشندگی را خوب بلدند و میدانند چگونه مشتری را علاقه مند به خرید محصولاتشان کنند.
اولین برخورد, برخورد طلایی
شاید این جمله را بارها شنیده اید که می گویند اولین برخورد با شخص, خیلی تاثیر در روابط و آینده رابطه بین دو نفر دارد. در فروشندگی هم برخورد اول صادق است.
شما مطمئنا شغلتان را دوست دارید و برای فروش هم شور و هیجان دارید, حالا کافی است این شور و هیجان را به خریدار هم منتقل کنید, با او وارد صحبت شوید, فامیلی اش را بپرسید و سعی کنید در هنگام توضیح دادن محصولتان نامش را تکرار کنید.محصولتان را توضیح دهید و در همه این لحظه ها با شور و لبخند برخورد کنید .
ای همان چیزی است که دنبالش بوده اید
سعی کنید مسائلی را برای خریداران توضیح دهید که آنها حس کنند با خرید محصول , سود کرده اند, یعنی به آنها بگویید که چه تغییر مثبتی با خرید این محصول در زندگی روز مره شان اتفاق خواهد افتاد.یعنی مشتریان بدانند که با خرید این محصول نیازشان برطرف میشود.و این هما چیزی است که دنبالش بوده اند.
تبلیغات خلاقانه شاید اولین چیزی که نظر مردم را به یک بنر تبلیغاتی یا تبلیغات جذب میکند, خلاقیت ان است.سعی کنید به نحوی تبلیغ کنید که با سایر تبلیغات متفاوت باشد.سبک خود را داشته باشید. کارهای روتین و غیر آگاهانه برای تبلیغات انجام ندهید و بعد بگویید
خب همه همینجوری تبلیغ میکنن الان!
خریداران را در تست محصول شراکت دهید
وقتی خریداری به شما مراجعه میکند و شما در حال توضیح محصولتان هستید و آن را برایش آزمایش میکنید و به او نشان میدهید به او هم اجازه دهید در آزمایش کردن آن مشارکت داشته باشد البته این بستگی به نوع کالای فروشی هم دارد.
کاری کنید که به خریدش ببالد
در پایان خرید میتوانید با جمله های تاثیرگذار , اعتماد به نفس مشتری را بالا ببرید به طوری که از خرید خود راضی باشد و احساس مردد بودن نکند.شما به جمله های مانند : اگر من هم بودم همین رو انتخاب میکردم یا مانند این میتوانید مشتری را راضی از خرید به خداحافظی بکشانید.