اسرار موفقیت در فروش (قسمت سوم)
سلام – اگه مقالات اسرارموفقیت در فروش ۱ و ۲ را مطالعه کرده اید – پیشنهاد میکنیم قسمت سوم اسرارموفقیت در فروش را در سایت ebays.ir دنبال کنید .
همیشه برای موفقیت باید نگرش و دید خود را عوض کرد.این بار میخواهم به شما بگویم که افراد موفق دید خودشان را با مشتری عوض کرده اند. اول اینکه یک بار از مشتری بخواهید جای شما باشد و به شما بگوید که چرا این کالا را میخرد و ویژگی های مثبت آن چیست؟ و بار دیگر شما خودتان را جای مشتری ها بگذارید تا ببینید عیب و نقص کارها و رفتار یا کالاهایتان کجاست.
شما باید با افرد زیادی سروکار داشته باشید پس وقت برای شما بسیار حیاتی است و از طرفی باید روحیه خوبی هم داشته باشید .برای همه ی اینها باید برنامه ریزی درستی برای خواب و خوراک و زندگیتان داشته باشید. تا در طول روز پرانرژی باشید.
نیاز نیست کارهای زیادی انجام دهید.کافی است در کوچکترین کاری که انجام می دهید موفق و بهتر از دیروز باشید.این به شما کمک میکند که انرژی تان متمرکز و تقویت شود.
سعی کنید وقتی با صاحبان شرکت ها و مدیران برای خرید کالای شما قرار می گذارید, این قرار کاری خارج از وقت رسمی کاری باشد. سعی کنید با همکارانتان در ساعت مقرر ناهار نخورید و آن زمان را صرف فروش بهتر کنید.زمان استراحتتان میتواند با بقیه متفاوت و کوتاه باشد .زیرا طبق برنامه ریزی شما , با اتمام وقت کاری زمان برای استراحت کافی خواهید داشت.
از شکایت نکردن و سکوت مشتری خشنود نشوید , این نشانه ی رضایت نیست بلکه به این معنی است که او هنوز اهمیتی به مشتری بگویید تا به حال افراد زیادی از این محصول خریداری کرده اند و بسیار راضی هم بوده اند .سعی کنید ضمیر به محصول نمی دهد و جمله ی : بد نیست! یعنی حوصله وارد بحث شدن با شما را ندارد.
به مشتری بگویید افراد زیادی از این محصول استفاده کرده اند و راضی بوده اند . سعی کنید ضمیر مورد استفاده تان ما باشد . مثلا بگویید چرا از محصول ما استفاده نمیکنید ؟
هرگز وارد بحث های سیاسی و اعتقاداتی و شخصی با مشتری نشوید و سعی کنید اطلاعات در حوزه کسب و کارتان را با شرکت در همایش ها و سمینارها به روز کنید.
از رقبای خود در حضور مشتری بد نگویید و سعی نکنید وقتی مشتری نظرات منفی می دهد با تندی با او وارد بحث شوید و نظر او را عوض کنید.
بارها ممکن است خریدارانی که از محصول شما راضی بوده اند , شما را به مشتریان دیگر معرفی می کنند که این مشتریان بسیار مهم هستند و فروش به آنها ۹۰ درصد حتمی است.معطل نکنید و سریع کارهای فروش را قطعی کنید وبرای معرفی کننده هم یک هدیه کوچک بفرستید.
فراموش نکنید ۷۰ درصد میلیونرهای آمریکا , یک روز فروشنده بوده اند!
با تشکر
http://kend.ir