موضوعی که در سالهای اخیر بسیار گسترده شده است موضوع برندسازی است.البته نباید تا نامی از برند می اید همه ی ذهن ها به سمت تبلیغات برود چون بسیاری بر این باورند که تبلیغات اثر چندانی در برند شدن ندارد.برند یعنی یک نام تجاری که همه ی اعتبار و دارایی شما در بازار است.در جهان امروز که دیگر تجارت یک مساله بسیار دشوار است ونیاز به یک سازماندهی در این جهت احساس می شود برای اینکه رقبا را به کنار بزنیم نخستین کار این است نام خود را مطرح کنیم زیرا دیگر مانند گذشته نمی توان بی نام ونشان کار کرد «اگر نتوانید یک نام تجاری قدرتمند بسازید، همه این کارکردهای دیگر، هر قدر که خوب ایفا شوند، به موفقیت یک شرکت کمکی نخواهند کرد. پس نوع نگاهمان را به بازار و مشتریان عوض کنیم.
چند کاری که باید در این راه انجام دهید.
نیروهای شایسته را انتخاب کنید.
۲) بر روی آموزش ایشان سرمایه گذاری کنید.
۳) نظارت و کنترل شایسته ای در راستای مشتری نوازی داشته باشید.