مهارت های اساسی تان، اموری هستند که شما آن ها را بهتر از ۹۰ درصد از رقبای تان انجام می دهید. تولید یا خدمت اصلی تان، گستره ای از مهارت های شماست که به درون بازار راه می یابد.
شما این مهارت ها را برای تولید محصول یا خدماتی به کار می گیرید که بتوانید آن ها را به قیمتی که مردم حاضر به پرداخت آن هستند، فروخته و عرضه کنید.
به خاطر داشته باشید که ۸۰ درصد از نتایجی که به دست می آورید، ناشی از ۲۰ درصد اقدامات شماست. به عبارت دیگر، ۸۰ درصد منافع شما، از ۲۰ درصد تولیدات و خدمات تان منتج می شود. ۸۰ درصد از قدرت تولیدتان از فعالیت ۲۰ درصد از افرادتان حاصل می شود. ۸۰ درصد موفقیت شما از ۲۰ درصد از فعالیت تان ناشی می شود. بنابراین هرگاه با یک شکست ناگهانی در کارتان روبرو می شوید، باید به عقب بازگشته و در هر زمینه از این ۲۰ درصد برتر اطمینان حاصل کنید.
کار را با زمینه تخصصی تان آغاز کنید. به عبارتی، روی کدام مشتریان، بازارها یا محصولات به طور تخصصی کار کرده و زمان، توجه و تلاش های خود را معطوف کدامیک از آن ها می کنید؟
اگر از مشتریانتان در مورد کار و حوزه مورد توجه تان سوال کنید، آن ها چه خواهند گفت؟دلیل عمده مشکلات شغلی شما، تمایل به گسترش فعالیت در زمینه هایی فراتر از زمینه های تخصصی و پا گذاشتن به حوزه هایی است که در آن ها از مهارت کافی برخوردار نیستید.