شروع فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری همیشه با مطالعه و برنامه ریزی علمی همراه است
در شرکت های بزرگ پیش از اغاز تولید فعالیت گروههای تحقیق و بازریابی برای امکان سنجی درباره مقبولیت کالا و نیاز بازار انجام می شود همچنین اگر کالاهایی تولید شده باشند و فروش نمی روند یا در مقایسه با کالاهای مشابه از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیق وبازرایابی وارد عمل شوند
۱_خلاصه مدیریتی
جلب توجه و نظر موافق مدیرانی که همیشه با کمبود وقت روبه رو هستند و بنابراین طرح شما را نیز با عجله و نگاه گذرا بررسی می کنند و در نتیجه در بیشتر موارد منظور و پیام اصلی را درک نمی کنند
۲_چالش :در این قسمت لازم است فهرستی از کالاهایی که قرار است بازاریابی شود ارائه کنید
۳_یکی از جنبه های مهم در یک طرح بازاریابی تحلیل موقعیت است که درجنبه های مختلف باید تهیه و ارائه شود