هدف مشاغل جذب و حفظ مشتریان است. بسیاری از مردم تصور می کنند که هدف یک شغل، سودآوری و کسب منفعت است. اما باید توجه داشت که سودها صرفا نتیجه جذب مشتریان به روشی مقرون به صرفه است. تمامی مشاغل برجسته و همه صاحبان طراز اول مشاغل همواره، زمان، توجه و انرژی شان را معطوف جذب مشتری می نمایند.
در موفقیت شغلی، همواره دو اصل در رابطه با مشتریان وجود دارد. اصل اول می گوید: ” همیشه حق با مشتری است.” و اصل دوم این است که: ” هرگاه دچار تردید شدید، به اصل اول رجوع کنید.”
وقتی می گویم: ” همیشه حق با مشتری است.” یعنی هر آنچه مشتری می خواهد، بدان نیاز دارد، تقاضا می کند و مایل به پرداخت پول بابت آن است، فعالیت شغلی را تعیین می کند. مشتریان، خودخواه، متوقع، مغرور، بی ثبات و بی وفا هستند، درست مثل شما وقتی که در مقام یک مشتری قرار می گیرید. اما همیشه حق با آن هاست.
ممکن است فکر کنید آن ها در یک شرایط معین اشتباه می کنند، اما بدانید اگر آن ها را از دست بدهید، این شمایید که مرتکب اشتباه شده اید.
به همین دلیل، مشتریان مانند یک هدف متحرکند، و از این رو شما باید به طور مداوم، پیشنهادات و فعالیت هایتان را در جهت رضایت مشتریان تعدیل و اصلاح نمایید که در غیر این صورت آن ها به سراغ دیگری خواهند رفت.