نکته مهمی که بسیاری نادیده می گیرند این است که کدام مدل بازاریابی به درد ما می خورد.آیا اگر ما با هر روشی دست با بازاریابی بزنیم جواب مثبت می گیریم.پاسخ منفی است.چون بسیار از روش ها نه تنها پاسخ گو نیست بلکه اگر ما اندک سهمی هم از بازر داشته باشیم ان را از بین خواهد برد.زیرا برای هر کسب و کاری باید شیوه ای ویزه خود ان طراحی شود.این طراحی بستگی به موارد گوناگونی دارد که اگر رعایت نشود تنها چیزی که نصیب ما می شود زمان و پولی خواهد بود که از بین رفته در واقع ما به راه اشتباه رفته ایم.یکی از این موارد این است که ما کالا را برای چه افرادی تولید با چه رده سنی و چه تیپ شخصیتی.اگاهی نداشتن از زیر و بم این موضوع ما را از رسیدن به نتیجه مثب باز می دارد.
مدل های گوناگونی برای بازارایابی وجو دارد که همه ان ها باید یک به یک بررسی شود تا بهترین گزینه با توجه به شرایط ما برگزیده شود.