- از افراد مهم در آن محیط کاری مورد نظر بپرسید که می خواهند چه چیزی را به انجام برسانند ( وقتی این کار را بکنید به طور خودکار خود را از رقبایتان متمایز کرده اید.
- تاکید بیش از حد روی حجیم بودن گزرارش ها یا بروشورهای رنگی و یا نقشه های مدور که با زحمت تدارک دیدیه شده اند یا تجزیه تحلیل های مکرر نکنید. پر کردن مشتری از اطلاعات اشتباه رایجی است که گران تمام می شود. به عنوان یک قاعده کلی برای مشتریان سخت و خسته کننده است که یک دید کلی مثبت از هر چیز یا هر کسی که آنان را بیش از حد از اطلاعات گوناگون پر کرده اند پیدا کنند. مبلغان فروش اغلب این امر را نادیده گرفته و اوراق را به هر صورت روی یکدیگر انباشته می کنند.
- وقتی یادداشت برمی دارید، واقعا یادداشت بردارید. طوری یادداشت نکنید که مشتری گمان کند دارید ادای یادداشت درآوردن را درمی آورید.
- به خاطر بسپارید که با گفتن قیمت در طی مرحله مصاحبه فشار زیادی را از مشتری برمی دارید( برای بسیاری از مشتریان احتمالا با این کار اطلاعات بسیاری با ارزشی را به او داده اید، اینکه هزینه خدمات شما بسیار ارزان تر آن مبلغی است که او فکر می کرد.)
- اطمینان زیادی به وسایل واسطه در رابطه با اهداف شرکت مورد نظر نکنید. استفاده از وسایل واسطه اشتباه اند، خواندن مقالات یا تماشا کردن برنامه های تلویزیونی می توانند کمک های خوبی به مصاحبه کردن و بررسی نمودن بکنند ولی نمی توانند جایگزین آن شوند.