در هر کسب و کاری که هستید همواره به این نکته توجه داشته باشید که رضایت مشتری باید نقطه مرکزی تمامی فعالیت های کاری تان باشد. فروش ها، درآمدها، جریان گردش پولی و موفقیت شغلی، نتیجه مستقیم راضی ساختن مشتریان به اندازه ای است که سودی نیز عاید خودتان شود. وقتی با یک بحران مواجه می شوید، مشتریان راضی می توانند کلید بقا و تداوم کارتان باشند.
مشتریان در بازار همواره از سه حق انتخاب برخوردار خواهند بود:
۱- آن ها می توانند از شما خرید کنند.
۲- آن ها می توانند از فرد دیگری خرید کنند.
۳- آن ها می توانند به طور کلی از خرید صرف نظر کنند.
اولین هدف شما در فروش، ترغیب مشتریان به خرید از شما به جای خرید از رقبای تان است. بنابراین شما باید در رفتار با آن ها چنان دقتی به خرج دهید که دوباره از شما خرید کرده . نهایتا خرید از شما را به دوستانشان توصیه کنند.
بخش اعظمی از موفقیت شغلی از ایجاد چنین حس شهوتی در میان بازار ناشی می شود به نحوی که مشتریان در نزد دیگران به خاطر خرید از شما اظهار رضایت و خوشنودی می کنند. این عمل را تبلیغات شفاهی می خوانند که قدرتمندترین شکل تبلیغات موجود است.
وقتی رفتارتان با مشتریان به نحوی شایسته و مناسب باشد که آن ها حامی شما شوند، موفقیت تان تضمین می شود و پس از آن نیز، آن ها مشتاقانه افرادی را که می شناسند به خرید از شما ترغیب خواهند کرد.