مهم ترین چیزی که در تبلیغات اهمیت دارد و معمولا کمتر هم به آن پرداخته می شود، نرخ برگشت سرمایه است که یعنی چه میزان از هزینه های تبلیغات انجام شده، در قالب فروش بازگشت داشته است؟ در واقع هزار تومان كه هزینه تبلیغ می شود باید بتواند بیشتر از این مبلغ درآمد زایی داشته باشد وگرنه انجام آن كاری بیهوده و حتی زیان ده است.
پس صرف تمرکز بر تبلیغات کافی نیست، بلکه باید بتوانیم برای مشتری ارزش آفرینی داشته باشیم.
با مطالعاتی که بر روی تبلیغات اینترنتی انجام شده، پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که عموما به این تبلیغات هیچ توجهی نمی شود و در واقع این نوع تبلیغات نوعی شلیک در تاریکی است. برای برون رفت از این وضعیت دو راه حل در نظر گرفته شده.
۱- تبلیغات بر اساس کلیدواژه
در این نوع تبلیغات سعی می شود که بر اساس سرچ کاربر، تبلیغات مرتبط با آن موضوع میان صفحات باز شده قرار گیرد. مثلا اگر یک کاربر کلمه رستوران + تهران را سرچ کند، گوگل تبلیغات مربوط به این موضوع را میان صفحات سرچ قرار می دهد و احتمال اینکه کاربر این صفحات تبلیغ را باز کند، بالاتر می رود.
۲- تبلیغات بر اساس علایق کاربر
شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک می توانند به شما در یافتن علایق و سلایق هر کس کمک کنند بنابراین می توانید متناسب با علایق هر کس به او تبلیغات ارائه کنید. مثلا کسی که به موسیقی سنتی علاقه دارد، احتمالا توجه بیشتری به تبلیغ برگزاری کنسرت این موسیقی خواهد داشت.
یک دیدگاه
safiullah
من میخواهم به زودترین فرصت پول بدست بیاورم