مهارت های فروش تلفنی در ایران
کسب درآمد ebays.ir تقدیم میکند ….
خب امروز می خواهیم آموزش کوتاهی در ارتباط با فروش تلفنی که قبلا براتون صحبت کرده ایم بدهیم. پیش از برداشتن تلفن , ابتدا دفترچه ای که شماره تماس مشتریان را در آن جمع آوری کرده اید را باز کنید . قبل از تماس با خودتان مرور کنید که فردی که پشت خط با شما صحبت خواهد کرد مشتری شما نیست و شما باید او را ترغیب کنید تا مشتری و خریدار شما باشد.
درست است که بسیاری ممکن است شما را رد کنند و مایل به خرید نباشند اما شما هم خیلی زود تسلیم نشوید و نگویید باشه اینم نشد! نمی خواست دیگه.نه کمی اشتیاق و سماجت به خرج دهید.در ادامه برای شما خواهم گفت که چگونه در او اشتیاق ایجاد کنید.فراموش نکنید که باید نتیجه هر مکالمه تلفنی تان را در دفتر روبه روی هر شماره بنویسید و گزارش تماس را ثبت کنید.
بهتر است بدانید که شما یک غزیبه هستید و درخواست خرید می دهید و این طبیعی است که در ابتدا افراد نسبت به شما جبهه بگیرند و حالت دفاعی داشته باشند.شما باید این مرز را از بین ببرید و حس اعتماد را ایجاد کنید.این اشتباه شما در برقراری ارتباط بوده که باعث جبهه گیری شخص شده نه اینکه محصولتان یا شما ضعیف هستید.پس سعی کنید جوری صحبت کنید که شخص به خودش بگوید این کالا ارزش فکر کردن را دارد. پس مرحله اول را شروع کرده اید و تماس گرفتید و موضوع را پیش کشیدید! ما از سماجت گفتیم ولی این را هم بگوییم اگر احساس کردید شخصی روی نخرید قاطع است و از تصمیمش بر نمیگردد , وقت خود را هدر ندهید. جمله هایی مانند من باید بهش فکر کنم, من باید با همسرم مشورت کنم, من در شرایط مناسب باهاتون تماس میگیرم و… یعنی نه! و دلتان را خوش نکنید.چون هیچ وقت فردی نمی گوید مزاحم من نشو! این جمله ها را میگوید.
اگر توانستید مشتری را با خود همراه کنید ما وارد مرحله دوم می شویم و شما در این مرحله نباید به این فکر کنید که آیا شخص به محصول شما نیاز دارد یا نه! بلکه باید طوری القا کنید که محصول شما از محصولی که شخص در حال حاضر دارد بهتر است. اگر اون شخص تاحالا تعویض نکرده محصول مورد نظر رو پس ایرادی در او ندیده یا با شیوه استفاده از آن خو گرفته , پس چرا باید کالای شما را بخره؟ پس شما باید اینجا بیایید بگویید که محصولی که فرد در حال استفاده است علاوه بر مزایا, معایبی دارد که محصول شما ندارد .بلکه نسبت به آن کالا امتیازاتی هم دارد.محصولتان را طوری ارائه دهید که نیازهای بیشتر مشتری را برطرف خواهد کرد.
حالا وارد مرحله سوم میشویم و شما باید محصول خود را پیشنهاد دهید.که بیشتر به درد او میخورد.میتوانید بگویید به نظر من پیشنهاد من مناسب کار شماست, نظر شما چیه؟ در این صورت او یا می گوید بله! یا میگوید نه! اگر گفت نه , بگویید : چرا فکر می کنید محصول ما مناسب شما نیست؟ چه دلیل او غیر منطقی باشد که میتوانید به او بقبولانید که بخرد اگر نه دلیلش منطقی بود میتوانید ضعف های کالایتان را برطرف کنید و از این انتقادات استفاده کنید.
پس از پذیرفتن مشتری در مرحله آخر برای فردا در شرکت برای او قرار ملاقات بگذارید. و کالای خود را به او بفروشید. برای بررسی روند موفقیتان, میزان بله شنیدن از مشتر هایتان را یادداشت کنید و در پایان ماه بررسی کنید که چقدر پیشرفت داشته اید…